Mitt i höst mörkret!

Hejsan!

Tycker ni som jag att hösten ibland kan bli tråkig och nästan lite jobbig?
Då tycker jag att ni ska lyxa till dom "vanliga" vardagskvällarna med lite lyxigt te från teshoppen. Eller varför inte köpa smaksättare till kaffet. Så kan du smaksätta ditt vanliga kaffe med tex. hasselnöt.

För visst är det mysigt med tända ljus när man krypit ner under filten framför tv:) med en kopp te. (eller något annat om man föredrar det;)).

Jag brukar försöka "lyxa" till det lite på hösten. Köpa hem lite grejer så man kan ha "hemma spa". Ansiktsmask o kroppspeeling. Och eftråt smörja in sig med en härlig body butter.
Ge håret en ny nyans eller varför inte en vårdande inpackning:)

Lite kan ibland göra mycket!
Som när Marielle köpte hem ett te som heter "Höst Rusk". Flera kvällar i rad har vi suttit med en varsin kopp och verkligen njutit av den härliga smaken som just de teet har.
 
Här kommer lite idéer o tips som man kan göra när dagarna bara verkar bli mörkare och mörkare:

* Boka tid och gå på massage
* Gå på spa
* Pyssla
* Ha tjej/kill kväll med dina närmaste vänner
* Ha "egen-tid" och lyxa till det med levande ljus och skumbad
* Testa på något nytt (som tex dans, yoga, bordtennis, teater osv.)
* Köp en påse med godis och slappa framför tv en vanlig vardagskväll. (varför bara göra det på helgerna?)
* Fixa en mysig middag och bjud över en kompis tillexempel..

Det var några av mina tips. Men låt fantasin flöda. Gör något som du tycker är riktigt kul! Unna dig saker.
För lite kan man väl ändå offra för att man ska må bra både fysiskt och psykiskt!


Ta hand om er!
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0