Kesoplättar

Hej hopp! Tänkte slänga in ett recept på Kesoplättar som jag testade att göra för någon vecka sen. Dock hittade jag inte det receptet jag använde, men hittade ett snarlikt (skillnaden var antalet plättar) när jag sökte på Google.

Du behöver:
Ett litet paket keso
2 ägg
3msk dinkelmjöl (jag körde vetemjöl)
lite salt

Gör såhär:
Blanda ihop allt. Värm en stekpanna, i med smör och i med smet. (Det behövs väldigt lite smet åt gången. Vänta till de har "stelnat" något innan du vänder). Servera med sylt och grädde, keso eller glass!

Jag tycker att det var ett bra substitut för vanlig pannkaka, om man vill göra den lite nyttigare. Smaken var nästan densamma, med en liten underton av keso. Det blir en 8'a av 10 möjliga. Try it! ;)

Må gott! /Marielle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0