Frukost-snusk

Hej på er!
Jag har gått från att älska frukost till att näst intill hata det. Men jag vet att frukosten inte är att hoppa över så jag har testat alla möjliga olika alternativ man kan tänka sig. Ingenting har fungerat speciellt bra, tills nu. Så nu äter jag kanske en av de mests onyttiga frukostar jag känner till; Rostat bröd med smör,ost och marmelad. + Oboy. Men om det ska vara det enda som jag vill få ner på morgonen så är det bättre än inget alls. Dessutom har de kommit ett nytt(?), jag har inte sett det förr iaf, "rostbröd" som är lite nyttigare än de vanliga ljusaste. Det är "Pågen extra god mûsli toast med härliga smaker. Råg, vete, korn, havre, russin, linfrön, honung". Inte illa pinkat Pågen! :)

Andra alternativ när det är svårt med frukost;
Drycker som Proviva, Nyponsoppa, Blåbärssoppa.
Alltid lättare att dricka, åtminstone tycker jag det, när det är svårt att få ner. Kanske till och med med sugrör?
Olika sorters smoothies
Köp hem det du verkligen tycker om och testa det
Risifrutti
Småyoghurtar
Frukt
Keso
Ägg

Man kan lura sig själv att få i sig mer fibrer, så att vi håller oss mätta längre, genom att mixa ner olika korn (havregryn, linfrön, solrosfrön mm) i smoothien, eller varför inte i provivan? De ger inte direkt någon smak och du lyckas få i dig nyttiga saker för magen och för att du ska ha energin kvar lite längre.

Dock är ju inte alla dessa alternativ något som passar glutenintoleranta & laktosintoleranta. Hanna kanske kommer med lite mer allergivänliga tips framöver, hon har lite mer pejl på läget där, gentemot mig.

Vad äter ni till frukost?

Kör i vind!
Marielle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0