Min(a) dag(ar)

Hej på er därute!
Idag har jag en hemmadag, dagen före julafton. Det känns verkligen inte som att vi är där än, men det är vi! Hur som helst, kommer ni ihåg inlägget "Fruskost-snusk"? Jag hittade en favorit efter mina rostade mackor, då blev det toast i flera veckor i sträck ;) Och nu är jag tillbaka i träsket med "vad ska jag äta till frukost idag då, suck". Så den här morgonen sitter jag med en smoothie, det är egentligen alldeles för lite att äta/dricka till frukost men jag tänkte att jag tar en tidigare lunch: SUSHI!!! Det är bara så gott! :) Jag och min (bonus)syster lagade det häromdagen. Det blev jättebra! :)

Jag har varit väldigt effektiv de senaste dagarna av någon anledning, men det är ju bara att tacka och ta emot. Jag har fått upp nya hyllor i både kök och allrum (ja, det är en liten etta så allrummet inneär vardagsrum-matrum-sovrum) och det känns superbra. Fiffiga lösningar och fiffig förvaring, det är min melodi.

Dagen fortsätter med tvättning, eventuellt en sväng med damsugaren, har redan städat men har man katt hemma så blir det hårigt snabbat som attan ändå. Sedan ska jag baka vita pepparkakor till Hannas mamma, bild kommer senare. Jag och Hanna bakade igår men vi orkade inte så länge så jag kör väl på idag också ;)

Vill även baka saffransmuffins. Jag blev totalt kär när jag testade den muffinsen på Waynes. Oh my God, säger jag bara. Sedan dess har jag agerat extra mycket stamkund hos dem :P Har du inte ätit -TESTA!!!

Jag tänkte också försöka snickra ihop ett slags badrumsskåp senare idag, jag behöver som sagt all förvaring jag kan få. Har inte hittat någon i bra storlek och lämpligt pris så jag tänkte att jag snickrar ihop en själv. Såg en modell jag gillade igår så ska testa om det kan funka här hemma.


 
hemlagad suhshi, mums!


crabstickssnittar.


Dagens frukost, jordgubbssmoothie.

Ha en underbar dag därute!
Kram / Marielle


Kommentarer
Postat av: SANNA

jag åt också saffransmuffins på waynes, och det var bokstavligen det godaste jag ätit. sitter och letar recept nu, haha

2010-01-27 @ 15:57:32
URL: http://saannacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0